Jeugdwerker

(16 uur per week)

Ben jij iemand die graag op Jezus lijkt en wil groeien in je relatie met God en mensen? Heb jij een hart voor de kerk van de Heer en in het bijzonder voor de jeugd? Heb jij een passie om jongeren in aanraking te brengen met het evangelie en te begeleiden in hun geloofsontwikkeling? Heb je visie op jeugdwerk in de kerk en vind je het mooi om mentoren en jeugdleiders daarin mee te nemen en toe te rusten? En heb je zin om van de ontwikkeling van jeugdwerk een avontuurlijke ontdekkingstocht te maken? Dan hebben we jou nodig!

Wie zijn wij?

De Kerk van de Nazarener Amersfoort is een open en optimistische kerk waar de liefde van God centraal staat. Onze naam verwijst naar de beroemdste inwoner van het stadje Nazareth: Jezus Christus. Bij de kerk in Amersfoort zijn ruim 700 mensen betrokken, in drie deelgemeenten verdeeld over de stad. Er zijn ca 140 jeugdigen in Amersfoort in de leeftijd van 10-20 jaar, waarvan de meeste zijn verbonden aan de deelgemeente Zuid. Wij hebben een groot hart voor onze jeugd en hebben daarom hiervoor een aparte functie van jeugdwerker ingesteld. Deze werkt samen met onze vrijwilligers om het jeugdwerk vorm en inhoud te geven.

Wat ga je doen?

• Jeugdleiders vinden, verbinden, inspireren en toerusten
  • De gemeente prikken en porren zodat de jeugd gezien, gekend en geliefd blijft
  • Jeugd prikkelen en meenemen op de weg van geloof, hoop en liefde
  • Jeugd praktisch uitdagen om betrokken te zijn op Gods mensen en Gods schepping
  • Organiseren en coördineren van jeugdactiviteiten en het aansturen van vrijwilligers

Wat wordt er van je verwacht?

• Je maakt makkelijk verbinding tussen geloof en de belevingswereld van de jeugd.
  • Je bent veelkleurig en veelzijdig, relevant en actueel.
  • Je kunt persoonlijk en collectief geloofsgroei aanmoedigen.
  • Je beweegt je gemakkelijk op sociale media
  • Je kunt goed samenwerken met de collega-pastors en vooral met kernteams (besturen van de deelgemeenten) en jeugdleiders
  • Je kent de theologie van de Kerk van de Nazarener of wil deze leren kennen en graag onderdeel wil worden van onze kerk als oefenplaats van de liefde
  • Je hebt een relevante opleiding op minimaal hbo-niveau

Wat bieden wij?

• Werken in een betrokken gemeente en actieve kerkenraad.
  • Flexibele werktijden, zodat deze baan goed kan worden gecombineerd met ander werk of studie.
  • Een jaarcontract met uitzicht op een langer dienstverband.
  • Salaris en arbeidsvoorwaarden zijn afhankelijk van leeftijd en werkervaring conform de beloningstabel van de kerk van de Nazarener Nederland.
  • Startdatum: zo spoedig mogelijk.
  • Veiligheid in het jeugdwerk vinden we belangrijk. Daarom is voor jouw aanstelling als jeugdwerker een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) noodzakelijk.

Voor meer informatie over de inhoud van deze functie kun je contact opnemen met Pim Kalkman (voorganger zuid) via 06-10138472.

Voor informatie over de procedure kun je contact opnemen met Jennelien Nielsen (Kerkenraad-HR) via 06-52368121.

Meer informatie over de gemeente vind je op onze website: www.kvdnamersfoort.nl.

Ben je enthousiast geworden? Wij ontvangen je sollicitatie graag vóór 27 januari via  secretaris@kvdnamersfoort.nl.

Amersfoort Zuid
Keistad