Durf. Laat je niet leiden door angst

Wij roepen onze leden op tot een volkomen overgave aan Christus en tot vervulling met de Geest, zodat de ‘vrucht van de Geest’ – liefde – zich in ons vormt.
Wij geloven in een leven van groei.
In ons gehele kerk-zijn, in onze diensten en pastoraal werk gaan wij ervan uit dat God de mens die dat wil, wonderbaarlijk kan veranderen.

Dat klinkt heel hoogdravend. En is het misschien ook wel.

Wat kan je daar als doorsnee christen mee?

Allereerst is het wel belangrijk om te weten dat veranderen niet van zelf gaat. |

Denk maar een topsporter.

.

Je moet er wel wat voor doen!

Maar niet zo dat het alleen op eigen kracht gaat.

Nee, wat we bedoelen is dat als je God de ruimte geeft, als je kunt open stellen, dan kan God zijn werk doen.

En hoe kan je ervoor zorgen dat God zijn werk kan doen?

Dat kan op diverse manieren. Zoek dat wat bij jou God past.

.

Je kunt aan de volgende zaken denken:

.

• Bidden. Alleen of met iemand samen. Vertel God op welk punt je leven wil veranderen.

• De Bijbel lezen en ontdekken of God iets tot je wil zeggen op het gebied waarop je wilt veranderen

Laat je inspireren door het woord van God

• Ga tijdens de dienst naar het ‘open altaar’. Een speciale plek waar God tot je kan spreken.

• Zoek de stilte op en ontdek of God iets speciaal tot je te zeggen heeft.

• Ga God loven, aanbidden en prijzen. Met muziek, dans of op een andere manier.

• Ga mee met een Werk en Getuigenisteam. Ontdek of God op die manier tot je kan spreken.

• Wordt vrijwilliger via mpower en ga voor een tijdje in het buitenland werken

En als je dat dan doet, dan kan God zijn werk doen . . . . .

Vind je dit lastig om in je eentje te doen of heb je behoefte om hierover met iemand van gedachte te wisselen?
Neem dan contact op met iemand van het pastorale team. Zie de contactpagina.